НОВАТА ДРАГАЖНА ТЕХНИКА НА ИАППД ПО ОПТТИ 2014 – 2020 ЩЕ ЗАРАБОТИ ПРЕЗ ЮЛИ КРАЙ БЕЛЕНЕ

      В Деня на река Дунав Изпълнителната агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ (ИАППД) проведе заключителна пресконференция, на която отчете резултатите от реализирания проект „Модернизация и оптимизация на дейностите по рехабилитация на корабоплавателния път в общия българо-румънски участък на река Дунав, чрез доставка на оборудване“ по ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ (ОПТТИ ) 2014 – 2020.

       Драга, маневрен кораб, понтон, шалан и тръби за пренос на наноси вече са собственост на ИАППД  и в началото на юли новата техника за първи път ще влезе в действие в района на остров Белене, един от най-критичните участъци на реката през летните месеци, когато речното ниво рязко спада. За работа с новопридобитата техника през изминалите седмици екипажът е преминал обучение и са направени пробни изпитания. По предварителни данни се очаква драгираният материал от района на Белене да бъде в обем от 80 000 м3, които ще бъдат върнати на подходящо място в река Дунав.

      „В резултат на доставеното драгажно оборудване агенцията успя да се модернизира технологично и технически, така че по най-добрия начин да поддържа плавателния път в българския участък на река Дунав. А това от своя страна ще доведе до предвидимост на логистичните вериги, ще повиши безопасността на корабоплаването и ще постигне поддържане на добър навигационен статус, отбеляза изп. директор на ИАППД Павлин Цонев. Той подчерта, че благодарение на този и на други осъществени проекти, тя  е достоен партньор на  европейските дунавски държави.

      За да поддържа нормално корабоплавателно ниво през летния сезон, ИАППД получи целево финансиране от Министерство на транспорта и съобщенията в размер на 300 000 лева.  Паралелно с това в момента е в ход обществена поръчка, обявена от МТС и ИАППД, за извършване на драгажни дейности. Очаква се резултатите от нея да бъдат обявени до един месец. Условията на търга предвиждат да бъде подписан договор за 3-годишен период, а индикативната стойност е 7 милиона лева.

Проект „Модернизация и оптимизация на дейностите по рехабилитация на корабоплавателния път в общия българо-румънски участък на река Дунав, чрез доставка на оборудване“ се изпълнява в рамките на Договор за безвъзмездна финансова помощ  №ДОПТТИ-1/29.01.2018 г., финансиран по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014 – 2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейски фонд за регионално развитие и Кохезионния фонд, Приоритетна ос 4 „Иновации в управлението и услугите – внедряване на модернизирана инфраструктура за управление на трафика, подобряване на безопасността и сигурността на транспорта“.

Обща стойност на проекта:20 632 677,38 лв.

Източници на финансиране:

  • Европейски фонд за регионално развитие – 17 537 775,77  лв. – 85%
  • Национално съфинансиране – 3 094 901,61 лв. – 15 %