Голям екип с множество строителна техника, работят вече повече от година и половина по изграждането на жп тунел, в участъка Елин Пелин – Костенец, който е част от проекта за модернизация на жп магистралата от София до Бургас. Днес строителите прокопаха Тунел №1, като „отворихa врати“ на стротелната площадка за медии и инспектиращи органи.
Участъкът между Елин Пелин и Вакарел е най-тежкият и труден за изпълнение от цялото жп трасе между София и Пловдив. Проектът обхваща двоен жп тунел с дължина почти 7 км, какъвто до момента не е имало в България. Ще бъдат изградени десетки съоръжения, сред които два тунела с по-две тръби с обща дължина 1.5 км, пътен надлез и подлез, 8 моста и естакади, системи за сигнализация и телекомуникация, нова гара Елин Пелин и спирка Побит Камък.
Изпълнител е турската фирма ДЗЗД "Джен-Дуй жп Елин Пелин". Стойността на договора е 498.8 млн. лв. без ДДС.
Изпълнението на Тунел 1 е 83,20%, а на Тунел 2 – 16,40%. Общата дължина (двете тръби на всеки от двата тунела) е съответно 1 877 м за Тунел 1 и 13 149,80 м за Тунел 2. В отчетния период се изпълняват изкопни дейности, като са прокопани малко над 3 680 м. от общата дължина на двата тунела.
С напредъка на строителството днес се запознаха заместник министър-председателят по икономическите политики и министър на транспорта и съобщенията Христо Алексиев, посланикът на Република Турция Айлин Секизкьок и представители на местната власт. В проверката се включи и ръководството на Национална компания „Железопътна инфраструктура“, като бяха поканени и представители на регионални и национални медии, които отразиха събитието.
Средствата за този проект се осигуряват по Оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура“.
Повече информация за проекта, можете да откриете тук: https://www.eufunds.bg/bg/optti/node/7018