Изцяло обновена и готова да посреща пътници е жп гара Искър, модернизирана с помощта на Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” (ОПТТИ) 2014-2020 г.
Рехабилитацията на жп гара Искър включва пълно обновяване на приемните сгради, нови енергоефективни, високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна, както и проектиране и изпълнение на конструктивно укрепване и саниране на конструктивни елементи на сградите.
Основната цел на проекта е създаване на благоприятна, безопасна и достъпна среда за пътниците и персонала на територията на железопътната гара.
НК „Железопътна инфраструктура“ успя да завърши три важни инфраструктурни проекта по ОПТТИ през тази година: жп гарите Стара Загора и Искър, както и връзката между пристанището в Бургас и вътрешността на страната. Това каза заместник-министърът на транспорта и съобщенията Бисер Минчев по време на откриването на реконструираната жп гара Искър в София. „Построена преди повече от 70 години, гара Искър заема важна част в железопътната история на България”, обясни зам.-министърът и добави, че от днес вече е вдъхнат нов живот на гаровия комплекс.
Поздравителен адрес по повод откриването на гаровия комплекс изпрати и Анес Монфре, началник на отдел България, Унгария, Словения, Главна дирекция „Регионална и селищна политика“ в Европейската комисия. В своето обръщение тя отбеляза, че около 4 милиона евро са инвестирани в обновяването на софийските гари Подуяне, Казичене и Искър, което допринася за приоритета да направим нашият Европейски съюз и България по-интелигентни, по-екологични, по-свързани, по-социални и по-близки до гражданите. Тя подчерта, че железопътната инфраструктура е една от основните области на действие на транспортната програма през изминалия програмен период 2014-2020 г. и бъдещия 2021-2027 г. Железопътният сектор играе решаваща роля за постигането на ангажиментите на Европейския съюз за по-зелена и по-устойчива транспортна инфраструктура. Според нея, България трябва да осигури транспортна си инфраструктура да издържи на изменението на климата и да намали настоящата зависимост на сектора от изкопаеми горива и произтичащите от това емисии на CO2. Поради това инвестициите в железопътния сектор са от решаващо значение.
На събитието присъстваха генералният директор на НКЖИ Мария Генова, представители на Управителния съвет на НК „Железопътна инфраструктура“, на фирмата-изпълнител и др.
Реконструкцията на гаров комплекс Искър се финансира от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г., а стойността на договора за строителство е 1 212 239 лева.