Първи приключен проект по Програма "Транспортна свързаност"

Приключи първият успешно реализиран проект на ДП "Пристанищна инфраструктура", по Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027

Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ) представи на живо от борда на катамарана „Бургус“ работата по удълбочаване на акваторията в района на пристанище Бургас на 29 май 2024 г. Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова, представители на Европейската комисия и Управляващия орган на Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г., кметът на Община Бургас Димитър Николов, заинтересовани страни, експерти от морския бранш и др. имаха възможността да наблюдават драгажните дейности.

Заместник-министърът на транспорта и съобщенията Анна Натова поздрави ДП „Пристанищна инфраструктура“ за успешното и срочно реализиране на поредния мащабен проект в пристанище Бургас и първи по новата Програма „Транспортна свързаност“ (ПТС) 2021 – 2027 г. Тя обяви, че дейностите по проекта приключат през следващата седмица и подчерта, че в резултат на удълбочаването пристанище Бургас ще отвори врати за големи кораби, което ще го направи изключително атрактивно и конкурентоспособно.

Ръководителят на Управляващия орган на ПТС Мартин Георгиев също поздрави ДППИ за дългосрочната и последователна политика на предприятието в посока развитие на водния транспорт чрез изпълнението на проекти, финансирани от ЕС. По думите му ДППИ е един от хубавите примери в България как с малки проекти се стига до големи резултати.

С реализирането на проекта за драгиране на пристанище Бургас ДП „Пристанищна инфраструктура“ ще осигури по-големи проектни дълбочини в акваторията на терминал Бургас-запад и така ще могат да се обработват по-големи плавателни съдове, в частност контейнеровози, с дължина до 260 м, широчина до 32 м и газене до 14,5 м. Това стана ясно от думите на генералния директор на ДППИ Ивайло Иванов, който официално откри събитието и представи постигнатите резултати от реализацията на проекта, като подчерта приноса за повишаване на конкурентността на българските пристанища. Ивайло Иванов уточни, че за предприятието е важно да инвестира в редовни дейности по драгиране на морската акватория на Република България, тъй като това води до по-голяма функционалност и устойчивост на морския транспорт.