На 10 и 11 октомври 2024 г. в Габрово се проведе финалният експертен семинар по проект „Career Intelligence“, организиран от Габровската търговско-промишлена палата. Проектът, финансиран от програмата на ЕС Еразъм+, се фокусира върху използването на иновативни технологии като изкуствен интелект (ИИ) в кариерното ориентиране и професионалното образование. Областният управител на Габрово, Мария Башева, откри събитието, като подчерта ролята на ИИ във всички сфери на живота ни и изрази надежда, че учебният асистент Боти и платформата Career 4.0 ще бъдат полезни инструменти за младите хора.
През двата дни на семинара бяха представени резултатите от проекта, включително учебната платформа „Career 4.0“, която е създадена с цел да подпомогне кариерното развитие на младите хора. Виртуалният учебен асистент Боти, интегриран в платформата, предоставя подкрепа на ученици и ментори при създаването на Личен план за развитие и използването на обучителните ресурси. Участници от различни училища и кариерни консултанти, сред които и ученици от ПГМЕТ „Ген. Иван Бъчваров“ в Севлиево, тестваха функционалностите на асистента и предложиха идеи за надграждане.
Сред основните теми на семинара бяха представени добри практики за използване на ИИ в средното и висшето образование. Доц. Зорница Йорданова от УНСС сподели опита си в прилагането на ИИ в обучението и предизвикателствата, свързани с това. Дискутирани бяха и законовите рамки и стратегическите документи в ЕС и България, които регулират използването на ИИ в образованието.
Проектът „Career Intelligence“ е разработен с участието на партньори от цяла Европа, като водеща организация е Институтът за трудово-правни науки към Рурския университет в Бохум, Германия. Обучените ментори, които ще подкрепят младите хора при използването на платформата, получиха своите сертификати.
Събитието затвърди важността на технологиите в съвременното образование и професионално развитие, като платформата Career 4.0 и виртуалният асистент Боти обещават да бъдат ценен инструмент в бъдещето на кариерното ориентиране.