Преди края на 2022 г. Изпълнителна агенция „Проучване и поддържане на река Дунав“ ще разполага със собствено оборудване, с което ще извършва удълбочаване на праговите участъци на река Дунав. Това става възможно с изпълнението на европейски проект, финансиран от ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020, на обща стойност над 20 млн. лева.
В края на март тази година се очаква да бъде завършен и последният елемент – маневрен кораб, който в момента се строи в корабостроителница в Гюргево. Останалите съоръжения – понтон, шалан, драга и тръби, са вече в Русе.
За да се гарантира безопасно корабоплаване в българския участък на реката, е необходимо дълбочината на речния път да бъде 2,5 метра. България поддържа с един от най-трудните в навигационно отношение участъци от реката, като в същото време Агенцията не разполага със собствена техника, с която да извършва тази специфична дейност. От 2017 г. до сега, от държавния бюджет са осигурени над 16 млн. лв. за извършване на драгажни работи. Със закупуването на новите специализирани плавателни средства процесът ще бъде оптимизиран, а разходите за държавата - намалени.
Вече се разработва и проект за допълване на специализираната техника с още една самоходна драга. Тя ще даде възможност за паралелно удълбочаване на няколко участъка, в случай на много ниски води и поява на голям брой критични участъци едновременно. Плановете на Агенцията са проектът да бъде подаден по Програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.