В ПЛЕВЕН АНАЛОГОВ ОБРАЗ НА ВИРТУАЛНАТА СРЕДА ПРОВОКИРА МЛАДЕЖИТЕ

   Информационният балон Beauty-Bubble напусна онлайн пространството на социалните мрежи и се приземи в Плевен. В края на юни около стотина младежи от две плевенски училища и от Центъра за специална образователна подкрепа излязоха за ден от виртуалната среда и влязоха реално в балона с филтрирана информация за красотата в днешно време. Конфронтираха се осъзнато с идеалите, които мрежите им налагат, подложиха на критичен анализ информацията и изображенията, които ги обгръщат. Знаят ли кои са и какви наистина искат да бъдат – автентични, с изразена индивидуалност, харесващи себе си, широко отворили очи за разнообразието в реалния свят или последователи на измислени медийни образи на красотата във виртуалния.

    Във физическия обект на информационния балон от Интернет средата мнозина от участниците разпознаха собствения филтърен балон от социалните мрежи, който влияе на самовъзприятието и самочувствието им.

   Преживяването е част от проект за малки партньорства по програма Еразъм + „Информационна кампания „Красота и образование“ за насърчаване на дигиталните умения в обучението на възрастни (Beauty-Bubble)“ (2023-KA210-ADU-154062) с координатор Фондация „Медийна и онлайн зависимост“ от Германия. Плевенският партньор е „Учебна работилница Европа“. Инсталацията за аналогово преживяване, балонът Beauty-Bubble, насърчава саморефлексията и дискусията с останалите участници, чиято цел е да се насочи вниманието към значението на дигиталната компетентност, както и младежите да предефинират възприятието си за красота, увреждане и разнообразие, сподели Пенка Спасова, ръководител на проекта от българска страна.