Пълно наименование на проекта |
Реконструкция на гаров комплекс Карнобат BG16M1OP001-3.001-0008-C01 |
Фонд |
Европейски фонд за регионално развитие |
Оперативна програма |
ОПТТИ 2014 - 2020 |
Държава |
България |
Регион |
България, Северна и Югоизточна България, Югоизточен |
Кратко описание на проекта |
Жп гара Карнобат, която се намира на железопътната магистрала Пловдив – Бургас и е част от европейския коридор „Ориент/Източно-Средиземноморски“, не е ремонтирана повече от 33 години. След реконструкцията, гарата ще бъде приведена в съответствие с изискванията на нормативната уредба за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии. Ще се изпълнят мерки за повишаване енергийната ефективност на обществените пространства, въвеждане на интелигентни, модерни системи за управление на системи за отопление, климатизация, осветление, информация и др. |
Описание на проекта и цели |
В резултат от дългогодишната експлоатация, приемните сгради на жп гарите в България са в много лошо състояние. Това налага тяхната модернизация, преустройство и ремонт, включително и на инсталационните системи в тях. Тези действия имат за цел да се приведе състоянието на гаровите комплекси да бъдат в съответствие с европейските стандарти в областта, което да гарантира сигурността на пътниците и предлагането на качествени услуги за тях. Успоредно с това, гарата ще бъде приведена в съответствие с изискванията на нормативната уредба за изграждане на достъпна среда в урбанизираните територии. Ще се изпълнят мерки за повишаване енергийната ефективност на обществените пространства, въвеждане на интелигентни, модерни системи за управление на системи за отопление, климатизация, осветление, информация и др. Външният вид на гарите е от голямо значение за имиджа на железопътния транспорт. Те в много случаи са лицето на железницата. Не случайно в Европа големите гари са превърнати в търговски центрове с магазини, ресторанти и паркинги. За обновяването и реконструкцията на старите гари и за строителството на нови е необходимо разработването на различни концепции, съобразени с местоположението на всяка една от тях. От особена важност е организацията на обслужването в гарите, за да бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътниците. В обхвата на настоящото проектно предложени се предвижда изпълнението на строително монтажни работи по следните подобекти: кантарна кабина; административна сграда „Омнибусна рампа“; Пост 1; Пост 2; Пост 3; Пост 4; Пост 5; Пост 6; приемното здание; магазия "Омнибусна рампа", товарна гара Карнобат; външен водопровод; перони 1, 2 и 3; пешеходния подлез; обслужващите рампи и помпената станция. |
Бюджет на проекта |
6 381 130.50 лева |
% принос на ЕС |
85.00 % |
Европейско съфинансиране в лева |
4 590 800.77 лева |
Национално съфинансиране в лева |
810 141.31 лева |
Собствени средства в лева |
980 188.42 лева |
Начална дата |
01.02.2016 г. |
Финална дата |
28.02.2022 г. |
Бенефициент |
ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“ |
Контакти на бенефициента |
ЦУ, София, 1320, бул. "Княгиня Мария Луиза" №110 |
Уеб сайт на проекта |
https://www.rail-infra.bg/bg/1 Информация за проекта може да откриете тук |