Напълно реновирана и въведена в експлоатация от днес е втората по големина жп гара в София - гара Подуяне. Обновяването на комплекса е реализирано с европейски средства по оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“, като в обекта са инвестирани над 2,9 млн. лева. Гаровият комплекс Подуяне е част от жп линията София-Пловдив, която е най-натоварената в страната. Броят на пристигащите и заминаващи пътници по това направление е около 1,4 млн.
Железопътната гара Подуяне е построена през 1930 г. и до 2019 г. не бе извършван основен ремонт. Сградата на приемно здание е построена по проект на арх. Панайот Калчев, един от най-изявените архитекти на жп гари в България. Заради архитектурния си облик гарата е популярен декор за игрални филми и рекламни клипове. В рамките на изпълнения проект са реставрирани декоративните елементи от фасадата, орнаментите по стените в чакалнята, като напълно е запазена тяхната автентичност. Съхранен е и вграденият в чакалнята павилион, който е емблематичен за сградата.
След реконструкцията жп гара Подуяне е напълно обновена, отговаряща на всички европейски изисквания за енергийна ефективност, техническа безопасност и достъпна среда. При изпълнението на ремонта е извършено пълно обновяване на приемното здание, изградени са нови енергоефективни и високотехнологични модерни инсталации – електрическа, отоплителна, вентилационна, климатична, ВиК, охранителна, видеонаблюдение, оповестителна.
Официалното откриване на обекта бе направено от генералния директор на НКЖИ инж. Красимир Папукчийски, министъра на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков и кмета на Столична община Йорданка Фандъкова.
Реконструкцията на гаров комплекс Подуяне се осъществява със съфинансиране от Европейския фонд за регионално развитие (ЕФРР) чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г.
Повече информация за проекта можете да намерите тук https://www.eufunds.bg/bg/optti/node/1605.