Надлези замениха жп прелезите по линията Септември - Пловдив

Един от основните въпроси при изграждане на високоефективен жп транспорт е взаимодействието на влаковото трасе с пътните артерии. 

Решаването на тази задача представлява основен фокус на проекта  „Модернизация на железопътния участък Септември – Пловдив: част от Транс – европейската железопътна мрежа – Изграждане на 4 броя пътни надлези“, към приоритетна ос 1 на ОП „ТРАНСПОРТ И ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ 2014-2020 Г.

Четирите надлеза са въведени в експлоатация на 18.05.2018, като те са заменили съществуващите преди това прелези при гарите Тодор Каблешков, Стамболийски, Три Водици и Ковачево. Възможностите, които новите съоръжения, на локално ниво, трябва да осигурят са: използване на пълният скоростен капацитет на влаковото трасе, по-безопасно преминаване на автомобилите, като се осигури път над жп линиите и намаляване на негативното въздействие върху урбанизираните територии от преминаване на железопътната линия.

Надлезът до спирка Тодор Каблешков в с. Златитрап е най-близкият до областният център Пловдив, като кметът на селото Анелия Уланова, изтъкна че ефектите от новата пътна артерия са изключително благотворни за комуникациите в населеното място.

“Сега е по-безопасно, прелезът, който съществуваше преди това беше неохраняем, изключително опасен особено за недобросъвестни шофьори. Дългото чакане при авария от страна на бариерата беше предпоставка за изнервяне на шофьорите. Сега нещата се урегулираха, ползата сега е наистина голяма. Когато имаше прелез имаше и инциденти, откакто е построен надлеза инциденти няма” каза Анелия Уланова, кмет на с. Златитрап.

Надлезът на жп линията при спирка ''Тодор Каблешков'', село Златитрап

 

Жители на селото смятат, че след построяването на надлеза придвижването във и от селото е станало значително по-лесно и по-безопасно.

“Надлезът, откакто е направен се движим вече по-спокойно, минаваме през жп линия без да чакаме без да има препятствия” сподели възрастен жител на селото.

“Преди да се направи се чакаше много, доста по-бързо се стига сега, пътят е много хубав. Аз сигурно минавам по 3-4 пъти на ден от там” каза майка, чието дете учи в детска градина от другата страна на надлеза.

 

Освен тези четири надлеза, част проектите към приоритетна ос номер 1 на ОП „ТРАНСПОРТ И ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ 2014-2020 Г. предвиждат и изграждане на надлези по линията Пловдив- Бургас, каза инж. Иван Бакалски от НКЖИ

“39 надлеза ще бъдат построени по цялото трасе от Пловдив до Бургас, останаха само два прелеза, които са в района на Нефтохим Бургас и спирка Долно Езерово. Към момента за някои от прелезите вече имаме сключени договори”.

Повече чуйте в звуковия файл: