Двете тръби на тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“ са пробити. Тунелът е част от най-тежкия за строителство участък на автомагистрала „Струма“ – този през Кресненското дефиле. „Тунелът ще бъде най-дългият пътен тунел на територията на България. Дължината му е приблизително 2 км.“, каза инж. Борислав Стрински – ръководител на екипа на изпълнителя на Обособена позиция 1 на тунел „Железница“
Тунелът ще бъде с всички необходими системи – за енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика.
„Към подходите към тунела се изграждат мостови съоръжения по нова технология – на потактовото „избутване“. Тази технология се прилага за първи път в България със стоманобетонова конструкция. Това са два моста с дължина съответно от 560 и 510 метра“, поясни инж. Стрински.
Ще бъде изграден и обслужващ тунелен път при южния портал на тунела откъм Симитли, както и площадка за хеликоптер. „Основната функция на площадката е да осигури бързо реагиране при настъпване на непредвидени обстоятелства в тунела“, подчерта инж. Стрински.
Участъкът на Лот 3.1 на АМ „Струма“ между Благоевград и Крупник е с дължина приблизително 13 км, а стойността на договора за проектиране и строителство е близо 186 милиона лева с ДДС, финансиран от Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.
Повече чуйте в звуковия файл: