| 
 Пълно наименование на проекта  | 
 Проект за проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на автоматични перонни преградни врати с вертикално отваряне за 12 метростанции от Линия 1 и Линия 2 на метрото в София BG16M1OP001-4.001-0012-C02  | 
| 
 Фонд  | 
 Европейски фонд за регионално развитие  | 
| 
 Оперативна програма  | 
 Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.  | 
| 
 Държава  | 
 България  | 
| 
 Регион  | 
 София  | 
| 
 Кратко описание на проекта  | 
 Настоящият проект е за проектиране, доставка, монтаж и въвеждане в експлоатация на aвтоматични перонни преградни врати с вертикално отваряне на голям отвор за 12 метростанции от Линия 1 на метрото в София. С изпълнението на проекта, включващ монтажа и инсталиране на цялата апаратура, кабели, материали и оборудване в 12 метростанции от Линия 1 на метрото в София, ще се осигури физическа преграда на зоната за пешеходци на пероните в метростанциите от зоната, в която се движат метровлаковете. Определените метростанции по Линия 1 са следнитe: метростанции „Сливница“; „Люлин“; „Западен парк“; „Вардар“; „Константин Величков“; „Опълченска“; „Сердика“; „Софийски университет "Св. Климент Охридски"; „Стадион "Васил Левски" и „Г. М. Димитров“. С Анекс № 1 към договор за БФП № ДОПТТИ-2/03.04.2020 г. метростанциите „Сердика 2“ и „Национален дворец на културата (НДК)“ по Линия 2 се заменят с метростанции „Младост I“ и „ИнтерЕкспо Център - Цариградско шосе“ по Линия 1.  | 
| 
 Описание на проекта и цели  | 
 Автоматичните перонни преградни врати ще бъдат с дължина от 85 метра, отговаряща на дължината на зоната за спиране на влака на пероните в метростанциите, като останалата част от пероните ще бъде затворена с парапети. Височината на aвтоматичните перонни преградни врати ще бъде 170 сm, измерено от нивото на перона. С реализацията на проекта инцидентите в следствие на падане и умишлено навлизане на пътници върху железният път в конкретните метростанции и прилежащите към тях тунели ще бъдат напълно предотвратени. Проектът е в изпълнение от 1.10.2019 г. Основната цел на проекта е да бъде повишена безопасността и сигурността на пътуващите с метрото и да се увеличи надеждността на пътно-транспортните услуги като цяло. Постигането на целта се изразява в предотвратяването на тежки инциденти и смърт в следствие на падане или скачане на релсите на метрото. Следва да се отбележи, че инцидентите от паднали, скочили или блъснати от перона пътници имат тежки последици за здравето и живота на пътника, като при някои от случаите резултатът е трайна неработоспособност и дори смърт. В тези случаи при инцидент се налага временно спиране на работата на метрото до пристигане на компетентните служби („Бърза помощ“ и „Следствена служба“). Тези инциденти водят до прекъсвания на движението на метрото, които достигат до над 2,5 часа и до 40 отменени влака, при най-продължителното спиране, регистрирано за последните 5 години. При този конкретен случай са засегнати около 23 хил. души (само от метростанциите, на които е имало прекъсване на работата), чието време за пътуване се увеличава. С изпълнението на проекта ще бъде повишена сигурността и безопасността в метрото, като цяло и ще бъдат предотвратени инцидентите в следствие на падане или умишлено скачане на пътници върху релсите в най-натоварените метростанции на метрото в София, формиращи 57 % от трафикът с метрото.  | 
| 
 Резултати, постижения, влияние  | 
 12 метростанции, оборудвани с перонни преградни врати 
  | 
| 
 Бюджет на проекта  | 
 21 494 400 лева  | 
| 
 % принос на ЕС  | 
 85%  | 
| 
 Европейско съфинансиране  | 
 15 225 200 лева  | 
| 
 Национално съфинансиране  | 
 2 686 800 лева  | 
| 
 Собствени средства  | 
 3 582 400 лева (Столична община)  | 
| 
 Начална дата  | 
 03.04.2020 г.  | 
| 
 Финална дата  | 
 30.11.2023 г.  | 
| 
 Бенефициент  | 
 „Метрополитен” ЕАД  | 
| 
 Контакти на бенефициента  | 
 гр. София, 1000, ул. КНЯЗ БОРИС І 121, тел. 02 9212001  | 
| 
 Социални медии за проекта (twitter, facebook, Instagram, youtube)  | 
 https://www.facebook.com/SofiaMetroOfficial/  | 
