Възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол

Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас – възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол

Пълно наименование на проекта

Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас – възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол

BG16M1OP001-1.001-0001-C02

Фонд

ЕФРР/Кохезионен фонд

Оперативна програма

ОПТТИ 2014 - 2020

Държава

България

Регион

Югоизточен район

Кратко описание на проекта

Проектът ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс – европейската транспортна мрежа.

Описание на проекта и цели

Железопътната линия „Пловдив – Бургас“ е част от TINA-мрежата и Пан-европейски транспортен коридор VIII. Съществуващата железопътна линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км – единична и 153 км – двойна линия. Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 – 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: ТПС Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас.

Проектът ще допринесе за изпълнение на поетите ангажименти на Р България за развитие на жп инфраструктура, достигане на европейските стандарти, в съответствие с политиката на ЕС и стабилното развитие на Транс-европейските транспортни мрежи. С изпълнението му ще се осигури връзка с проекта „Модернизация на железопътната линия Пловдив-Свиленград турска, гръцка граници“, които са в процес на следните международни споразумения и инициативи:

Транс-европейска мрежа (TEN);

Европейско споразумение за международни железопътни линии (AGC);

Европейско споразумение за международни железопътни линии за комбиниран транспорт (AGTC);

Основна цел при изпълнението на проекта е да се възстановят, ремонтират и модернизират три от общо пет тягови подстанции, които захранват участъка. За всички ТПС – Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас ще бъде изградена и система за телеуправление на ТПС, СП и СР от Централен диспечерски център Пловдив.     Изпълнението на обекта има за цел да се постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.

Резултати, постижения, влияние

Модернизирани са три тягови подстанции, захранващи участъка Пловдив-Бургас. Повишена енергийната ефективност на компанията. Монтирани са системи за телеуправление и видеонаблюдение.

Бюджет на проекта

21 339 147.60 лева

% принос на ЕС

85 %

Европейско съфинансиране в лева

17 782 623.00 

Национално съфинансиране в лева

2 667 393.45 

Собствени средства

3 556 524.60

Начална дата

18.07.2016 г.

Финална дата

17.05.2019 г.

Бенефициент

ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“

Контакти на бенефициента

ЦУ, София, 1320, бул. Княгиня "Мария Луиза" №110, тел.: 02/932

Уеб сайт на проекта

https://www.rail-infra.bg/bg/1

Информация за проекта може да откриете тук