| 
 Пълно наименование на проекта  | 
 Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас – възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол BG16M1OP001-1.001-0001-C02  | 
| 
 Фонд  | 
 ЕФРР/Кохезионен фонд  | 
| 
 Оперативна програма  | 
 ОПТТИ 2014 - 2020  | 
| 
 Държава  | 
 България  | 
| 
 Регион  | 
 Югоизточен район  | 
| 
 Кратко описание на проекта  | 
 Проектът ще помогне на България да изпълни поетите си ангажименти за развитие на жп инфраструктурата, достигайки европейските стандарти и ще допринесе за стабилното развитие на Транс – европейската транспортна мрежа.  | 
| 
 Описание на проекта и цели  | 
 Железопътната линия „Пловдив – Бургас“ е част от TINA-мрежата и Пан-европейски транспортен коридор VIII. Съществуващата железопътна линия „Пловдив – Бургас“ е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км – единична и 153 км – двойна линия. Проектната скорост по железопътната линия варира между 100 – 160 км/ч. Захранването с номинално напрежение 25kV на въздушната контактна мрежа в железопътния участък Михайлово до Бургас се осигурява от пет тягови подстанции, а именно: ТПС Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас. Проектът ще допринесе за изпълнение на поетите ангажименти на Р България за развитие на жп инфраструктура, достигане на европейските стандарти, в съответствие с политиката на ЕС и стабилното развитие на Транс-европейските транспортни мрежи. С изпълнението му ще се осигури връзка с проекта „Модернизация на железопътната линия Пловдив-Свиленград турска, гръцка граници“, които са в процес на следните международни споразумения и инициативи: Транс-европейска мрежа (TEN); Европейско споразумение за международни железопътни линии (AGC); Европейско споразумение за международни железопътни линии за комбиниран транспорт (AGTC); Основна цел при изпълнението на проекта е да се възстановят, ремонтират и модернизират три от общо пет тягови подстанции, които захранват участъка. За всички ТПС – Стара Загора, Нова Загора, Ямбол, Карнобат и Бургас ще бъде изградена и система за телеуправление на ТПС, СП и СР от Централен диспечерски център Пловдив. Изпълнението на обекта има за цел да се постигне надеждност за не по-малко от 30 години общ жизнен цикъл, отговарящ на действащите европейски и национални стандарти.  | 
| 
 Резултати, постижения, влияние  | 
 Модернизирани са три тягови подстанции, захранващи участъка Пловдив-Бургас. Повишена енергийната ефективност на компанията. Монтирани са системи за телеуправление и видеонаблюдение.  | 
| 
 Бюджет на проекта  | 
 21 339 147.60 лева  | 
| 
 % принос на ЕС  | 
 85 %  | 
| 
 Европейско съфинансиране в лева  | 
 17 782 623.00  | 
| 
 Национално съфинансиране в лева  | 
 2 667 393.45  | 
| 
 Собствени средства  | 
 3 556 524.60  | 
| 
 Начална дата  | 
 18.07.2016 г.  | 
| 
 Финална дата  | 
 17.05.2019 г.  | 
| 
 Бенефициент  | 
 ДП „Национална компания железопътна инфраструктура“  | 
| 
 Контакти на бенефициента  | 
 ЦУ, София, 1320, бул. Княгиня "Мария Луиза" №110, тел.: 02/932  | 
| 
 Уеб сайт на проекта  | 
 https://www.rail-infra.bg/bg/1 Информация за проекта може да откриете тук  | 
Рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив – Бургас – възстановяване, ремонт и модернизация на тягови подстанции Бургас, Карнобат и Ямбол
      
            
      
            