С подкрепата на Оперативна програма „Добро управление“, Българската агенция по безопасност на храните (БАБХ) стартира Интегрираната информационна система „Регистри“ (ИИСР), предостави за ползване 77 административни е-услуги и внедри 46 нови вътрешни електронни административни услуги, като трансформира начина на предоставяне на данни и услуги.
Чрез тематичното обединяване и дигитализиране на регистрите и разработването на специализирана информационна система за управление на областите на контрол, се оптимизират работните процеси на централно и областно ниво. Тази мащабна дигитализация със средства от Европейския социален фонд, поставя БАБХ сред модерните публични институции.
ИИСР улеснява и ускорява регистрационните и контролните процеси, като осигурява значително по-лесен и удобен достъп до информация и административни услуги. Тя използва Единния модел за заявяване, заплащане и предоставяне на електронни административни услуги, с което се цели намаляване на административната тежест и подобряване на оперативната дейност на Агенцията.
На сайта на БАБХ са достъпни обединени регистри, касаещи следните области на контрол:
- Здравеопазване на животните - Единен регистър на животните и животновъдните обекти
- Контрол на ветеринарно лекарствените продукти - Единен регистър на ветеринарно лекарствените продукти
- Контрол на фуражите и контрол на СЖП и производните продукти - Единен регистър на операторите в сектор фуражи и единен регистър на страничните животински продукти и производните им продукти
- Контрол на храните - Национален регистър на обектите за производство и дистрибуция на храни и материали и предмети, предназначени за контакт с храни и странични животински продукти
- Продукти за растителна защита и фитосанитарен контрол - Единен регистър на продуктите за растителна защита, торовете, свързаните с тях операции и фитосанитарен контрол: Продукти за растителна защита и Фитосанитарен контрол
Създадените 77 административни е-услуги на БАБХ позволяват на гражданите и бизнес операторите да заявяват и заплащат услуги онлайн, с минимални усилия и максимална прозрачност, осигурявайки денонощен (24/7) достъп, независимо от местоположението. Намаляването на хартиения оборот и нуждата от куриерски услуги, допринася за по-устойчива и екологична работа.
С въвеждането на 46 нови вътрешни административни е-услуги се автоматизира обмена на данни чрез Средата за междурегистров обмен RegiX, поддържана от Министерството на електронното управление, и елиминира нуждата от сложни връзки между системите на БАБХ и другите ведомства. Така се постига облекчаване на административната тежест, като отпадат изискванията за предоставяне на документи и доказателства.
Име: Проект № BG05SFOP001-1.016-0001 „Оптимизация и електронизация на регистрите и работните процеси в БАБХ", финансиран по Оперативна програма „Добро управление”, съфинансирана от Европейския съюз, чрез Европейския социален фонд.
Бенефициент: Българска агенция по безопасност на храните