Две добри практики, финансирани по проекти на Оперативна програма „Добро управление“, спечелиха награди в Категория „Технологични решения за открито управление и административно обслужване“ в Конкурса за добри практики в дейността на администрацията на Института по публична администрация.
На първо място в категорията беше отличено Министерство на правосъдието с практиката „Информационна система за единна входна точка за запори и платформа за електронни публични търгове“. Чрез системата Министерството на правосъдието предоставя 4 електронни услуги:
- Електронно първо уведомяване на наложен запор
- Електронно уведомяване при промяна на състоянието на наложения запор върху вещ
- Електронна справка за наличие на запор върху имущество
- Електронна справка за наличие на запорирано имущество на лице
Онлайн платформата за електронни публични търгове осигурява на държавните и частните съдебни изпълнители, физически и юридически лица и съдебните органи достъпност, прозрачност и възможност за осъвременяване на нормативно уредени процесуални права и процедури. Чрез нея частните и държавните съдебни изпълнители обявяват на публична продан движими и недвижими вещи, налични ценни книжа, обособена част от предприятие, както и правата върху обекти на индустриалната собственост, върху които е насочено изпълнението. Всички граждани могат да участват в публичните търгове, като се регистрират през системата като „Участник в електронна публична продан“. Статуетката получи Васил Жбантов, ръководител на звено „Сигурност“ в министерството.
На второ място в същата категория се класира практиката на Националният център за информация и документация - „Обединяване и надграждане на електронни регистри и модули на НАЦИД в областта на академичното признаване и професионалните квалификации“ и създадените два обединени регистъра - Обединен регистър на професионалните квалификации (обединяващ Регистрите на издадените удостоверения за професионални квалификации, обезсилените удостоверения за професионални квалификации и отказите за професионални квалификации) и Обединен регистър за академично признаване (обединяващ Регистрите на издадените удостоверения за академично признаване, на обезсилените удостоверения за академично признаване и отказите за академично признаване). Чрез обединените регистри се постига стандартизиране на поддържаната информация, както и унифициране на критериите за търсене и достъп до тях. Не на последно място са подобрени работните процеси и служебния обмен на данни. Наградата прие г-жа Вержиния Цанкова, главен секретар на НАЦИД.
--------------------------------------------------------------
За поредна година ОП „Добро управление“ подкрепя ежегодно организираният от ИПА конкурс, който цели да насърчи администрациите, които прилагат добри и иновативни практики да споделят своите успехи. Предложенията се разпределят в три категории: „Управление на хора“, „Технологични решения“ и „Социална отговорност“ и се оценяват по седем критерия. Конкурсът допринася добрите решения в администрацията да станат общодостъпни, да се стимулира прилагането на принципите за добро управление и да се даде възможност за учение чрез споделяне на практически опит.
Конкурсът се провежда по проекта на ИПА „Дигитална трансформация в обучението – дигитална компетентност и учене“, финансиран от Оперативна програма „Добро управление“, съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.