Четвърти прием на проектни предложения по процедура BG06RDNP001-19.543 по подмярка 8.6 „Инвестиции в технологии за лесовъдство и в преработката, мобилизирането и търговията на горски продукти” от Стратегията за ВОМР на сдружение Местна инициативна група „Преспа“ – общини Баните, Лъки и Чепеларе
Допустими кандидати:
• Физически и юридически лица и местни поделения на вероизповеданията, собственици на горски територии;
• Общини, собственици на горски територии;
• Сдружения на частни собственици на горски територии или общини;
• МСП;
• Горски стопани, доставчици на услуги.
Допустими дейности:
Материални инвестиции: Инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти, в т.ч.:
1.изграждане, придобиване или подобрение на сгради и други недвижими активи необходими за първичната преработка на дървесината, както и закупуването на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта;
2.закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи промишлената преработка, до пазарната цена на актива;
3.закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за преработка на недървесни горски продукти;
4.инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст;
5.закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и транспорт на дървесина за едно или повече стопанства;
6.Разходи за закупуване на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта и не надхвърлят 10 % от общите допустими разходи по проекта.
Нематериални инвестиции: Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта. Общите разходи по проекта не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”; Закупуване на софтуер; Разходите за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация.
Допустими за финансова помощ са следните разходи:
а/ Разходи за инвестиции в преработка и маркетинг на горски продукти, в т.ч.: изграждане, придобиване или подобрение на сгради и други недвижими активи необходими за първичната преработка на дървесината, както и закупуването на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта;
б/ Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за първична преработка на дървесината, както и други работни операции, предхождащи промишлената преработка, до пазарната цена на актива;
в/ Закупуването или вземането на лизинг на нови машини и оборудване за преработка на недървесни горски продукти;
г/ Разходи за инвестиции в подобряване на икономическата стойност на горите, в т.ч.: отгледни сечи във високостъблени и семенно възобновени издънкови гори до 40 годишна възраст;
д/ Закупуване или вземането на лизинг на щадящи почвата и ресурсите специализирана горска техника и оборудване за сеч, извоз, товарене и транспорт на дървесина за едно или повече стопанства;
е/ Разходи за закупуване на земя, когато са пряко свързани с изпълнението на проекта и не надхвърлят 10 % от общите допустими разходи по проекта.
ж/ Общи разходи свързани със съответния проект за предпроектни проучвания, такси, хонорари за архитекти, инженери и консултантски услуги, консултации за екологична и икономическа устойчивост на проекти, проучвания за техническа осъществимост на проекта. Общите разходи по проекта не могат да надхвърлят 12 % от общия размер на допустимите инвестиции по проекта. Разходи за ноу-хау, придобиване на патенти права и лицензи, разходи за регистрация на търговски марки и процеси необходими за изготвяне и изпълнение на проекта”; Закупуване на софтуер; Разходите за въвеждане на добри производствени практики, системи за управление на качеството и подготовка за сертификация.
Разходите за консултации включващи: разработването на бизнес план, включващ предпроектни изследвания и маркетингови стратегии или попълване на анализ разходи – ползи /финансов анализ/, извършване на предпроектни проучвания и окомплектоване на пакета от документи и консултантски услуги, свързани с изпълнението и отчитането на дейностите по проекта до изплащане на помощта, не следва да надхвърлят 5 % от общия размер на допустимите инвестиционни разходи по проекта.
Общите разходи са допустими, ако са извършени не по-рано от 1 януари 2014 г., независимо дали всички свързани с тях плащания са направени.
Прием по процедурата:
Начална дата – 03.10.2023 г.
Крайна дата на прием: 19:00 часа на 27.11.2023 г.
Бюджет на приема: 76 000,00 лв /остатъчен бюджет по подмярката/.
Минимален и максимален размер на финансовата помощ, предоставяна за проект:
Минимален размер на допустимите разходи за един проект – 19 558,00 лв.
Максимален размер на допустимите разходи за един проект – 391 160,00 лв.
Минимален размер само на безвъзмездната финансова помощ е 9 779,00 лв.
Максимален размер само на безвъзмездната финансова помощ е 76 000,00 лв.
Процент на съфинансиране на проекти към Стратегията за ВОМР:
Подпомагането по тази подмярка ще бъде 50% от общите допустими разходи
За повече информация: