С подписано между Министерство на труда и социална политика и Община Кърджали Допълнително споразумение към Административен договор № BG05SFPR002-2.001-0089-C01 за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ се удължава периода на изпълнение на дейностите по проект № BG05SFPR002-2.001-0089-C01 „Грижа в дома в община Кърджали“ по процедура чрез директно предоставяне BG05SFPR002-2.001 „Грижа в дома”, финансирана от Европейския социален фонд плюс, чрез Програма „Развитие на човешките ресурси” 2021-2027 година до 25.01.2025 г.
Обща стойност на проекта: 3 256 989,36 лева
Съфинансиране от ЕСФ+ : 2 768 440 лева
Национално съфинансиране: 488 548,41 лева
Период на изпълнение: 24 месеца - от 25.01.2023 г. до 25.01.2025 г. , вкл.
Основната цел на Проект „Грижа в дома в община Кърджали“ е подобряване на равния и навременен достъп до качествени и устойчиви услуги за хора с увреждания и възрастни хора в невъзможност за самообслужване, зависими от грижа на територията на община Кърджали.
Чрез изпълнение на дейностите по проекта се цели да се достигне до най-уязвимите групи от населението, които ще получат навременна и професионална подкрепа в зависимост от техните индивидуални потребности, чрез реализиране на следните дейности:
- Подбор на потенциални потребители;
- Подбор и обучение на екип за управление и персонал за предоставяне на услугите;
- Предоставяне на почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете и психологическа подкрепа за възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания;
- Доставка на храна, хранителни продукти и продукти от първа необходимост, както и осигуряване на транспорт на персонала, предоставящ услугите, от/до домовете на лицата. Допустимо е също така и заплащане на битови сметки, заявяване и получаване на неотложни административни и битови услуги (със средства на потребителите).
- Предоставяне на лицата от целевата група информация, относно превенция и профилактика за здравето и социално значими заболявания, включително консултация с диетолог и др. специалисти при необходимост.
- Осигуряване на супервизия и обучение на служителите, предоставящи почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги в домашна среда.
В изпълнение на дейностите по проекта се предвиждаше осигуряване на грижа в домашна среда на минимум 355 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания в рамките на 21 месеца.
С изпълнението на дейностите се цели подобряване на качеството на живот и възможностите за социално включване на хората с увреждания и възрастните хора, чрез осигуряване на пакет от услуги в домашна среда.
От стартирането на проекта до настоящия момент е назначен персонал от 161 лица, в т.ч. мед. специалисти - 6 лица, рехабилитатор -1 лице, психолог - 1 лице, немедицински специалист - домашен помощник 124 лица, немедицински специалист - разносвач 15 лица, лекари за превенция и профилактика на здравето – 12 лица и шофьор - 2 лица, които предоставят почасови мобилни интегрирани здравно-социални услуги по домовете, психологическа подкрепа и профилактика на здравето на 1518 възрастни хора в невъзможност за самообслужване и лица с увреждания.
Областен информационен център - Кърджали е част от мрежата от 27 Областни информационни центъра за популяризиране на Европейските структурни и инвестиционни фондове (ЕСИФ) и Европейските фондове при споделено управление (ЕФСУ) в България.
Областен информационен център – Кърджали
Тел.: 0361 65334
E-mail: oic_kardjali@abv.bg