НАЧАЛО НА ИНИЦИАТИВАТА „ДЕТЕКТИВИ НА ЕВРОПЕЙСКИ ПРОЕКТИ“ В ОБЛАСТ КЮСТЕНДИЛ

Със среща на екипа на ОИЦ – Кюстендил  и  ученици от 11 клас на Езикова гимназия „Д-р Петър Берон“ в града, беше дадено началото на националната кампания  „Детективи на европейски проекти“ в област Кюстендил.  Кампанията се провежда от Мрежата от 27 Областни информационни центъра и е продължение на пилотната инициатива „Детективи на европейски проекти“, реализирана успешно през 2019-2020 учебна година.

Целта на кампанията е да се повиши информираността сред учениците от гимназиална степен на обучение за проекти с европейско финансиране в тяхното населено място и да се насърчи тяхната ангажираност чрез използване на информационни и комуникационни технологии. Кампанията ще се реализира през учебната 2024/2025г. и ще бъде в две фази.

Първата фаза стартира със запознаване на учениците с основни понятия, свързани с европейското финансиране, обяснено им беше кои са европейските програми при споделено управление, научиха през какви етапи преминава един проект – от формулиране на проектната идея до неговото реализиране и отчитане. Показани им бяха функционалностите на Информационната система за управление и наблюдение на средствата от ЕС в България (ИСУН 2020) – как да филтрират проекти по място на изпълнение или финансираща програма, каква информация могат да открият в публичния модул на ИСУН 2020, как да следят за напредъка в изпълнението на проектите, кои са участниците в тях. Този етап приключи с избор на конкретен проект, чието изпълнение учениците ще наблюдават. Това е проект „Грижа в дома в Община Кюстендил“, финансиран по програма „Развитие на човешките ресурси“ 2021 -2027 г. , който е насочен към предоставяне на интегрирани здравно-социални услуги на лица в невъзможност за самообслужване на територията на община Кюстендил.

Като продължение на тази инициатива, през следващата година се планира среща на учениците с екипа за управление на избрания проект, посещение на място, анкети с граждани, които пряко се ползват от изпълнения проект. Кампанията ще приключи през месец май 2025 г. с представяне в свободна творческа форма на кратко обобщение от проведеното проучване на проекта.