Платформата ИСУН (Информационна система за управление и наблюдение) към днешна дата има над 70 000 потребители, предлага изцяло работна среда за 20 програми, докато през първия програмен период тя е предимно деловодна, към нея са присъединени 7 оперативни програми, а потребителите й са едва 1344. Голямо постижение е, че към системата вече е присъединена и Програмата за развитие на селските райони. Това огласиха днес експерти от отдел „Информационни системи“ на Централно координационно звено в Министерски съвет по време на информационното събитие, организирано от Областния информационен център- Русе и посветено на новите функционалности на онлайн платформата. То се състоя в аула 2.101. на Русенския университет и на него присъстваха близо 200 студенти, преподаватели, представители на бизнеса, неправителствения сектор, на държавната и общинска администрации, настоящи бенефициенти.
През 2015 г. ИСУН 2020 печели първо място за IT проект в категория „Обществени организации“, а към днешна дата обемът публична информация надхвърля нормативните изисквания. Това прави българската платформа най-прозрачната в ЕС, подчерта експертът Станислава Димитрова. Чрез платформата кандидатстването, оценяването и управлението на проекти е оптимизирано и опростено. Благодарение на ИСУН 2020 са спасени 14 683 дървета, коментира и експертът Георги Стратиев, който запозна аудиторията с всички нови възможности на ИСУН 2020.
Изключително полезен е новият модул „Мога ли да кандидатствам“. Чрез него всеки субект може да научи по кои програми и процедури е допустим кандидат. Стратиев представи още редица нови възможности, вкл. модула „Справки“, от където може да се получи изключително разнообразна и полезна информация. Всичко това дава възможност за ефективен граждански контрол, а за потенциалните бенефициенти може да е полезен опит.
До 2 месеца се очаква нова версия на електронното кандидатстване, която ще позволи да се види оценката на проектите и мотивацията за нея на всеки оценител. Това е голяма крачка към повишаване на прозрачността и в същото време възможност за бенефициентите да се поучат от грешките си, коментира Георги Стратиев. Той призна, че голяма част от новите функционалности са добавени в резултат на сигнали и предложения на бенефициенти и специалисти, които работят с платформата. Затова се обмисляло да се създаде форум за потребители в ИСУН 2020, чиято цел ще бъде получаване на обратна връзка.
В края на презентациите присъстващите имаха възможност да зададат своите въпроси към експертите от отдел „Информационни системи“ в ЦКЗ и да получат отговори. Преди началото на срещата ОИЦ-Русе се беше погрижил всички участници в срещата да получат рекламни и информационни материали.