108 микро и малки фирми от област Видин с договори по процедурата за преодоляване на последиците от коронавируса

Безвъзмездната помощ за тях е в размер на 868 233 лева.

108 микро и малки фирми от област Видин (съгласно ИСУН) са сключили договори по процедурата за безвъзмездна помощ за преодоляване на последиците от коронавируса. Общата стойност на безвъзмездната помощ по процедура „Подкрепа на микро и малки предприятия за предоляване на последиците от пандемията COVID 19“, на Оперативната програма „Иновации и конкурентоспособност“, възлиза на 868 233.09 лева. Половината от фирмите са получили максималната или близка до максималната подкрепа за проект - 10 000 лева.

Сред бенефициентите на подкрепата от ЕС и националния бюджет на Република България са печатница, строителна борса, стоматологични практики, медицински център, производствено предприятие, счетоводна кантора, медия, автокъщи, хотел, туристическа агенция, магазини, строителни фирми, автошкола, траспортни фирми. От всички фирми с одобрени проекти по COVID процедурата, само три са с предишен опит в кандидатстването и финансирането от европейски проекти. Повечето от финансираните микро и малки фирми са от гр. Видин, малка част от фирмите са софийски – с регистрация на клон/представителство във Видин, подкрепени са и микро и малки предприятия от Белоградчик, Кула, с. Дреновец, Брегово, с. Търговище, с. Стакевци.

Екипът на Областен информационен център-Видин (ОИЦ-Видин) съдейства на над 30 местни микро и малки фирми при кандидатстването по процедурата. В рамките на нормативно уредените си правомощия, служителите на центъра подкрепиха с информация и логистика на място, по телефона или чрез онлайн-консултация потенциалните бенефициенти от област Видин.

Подкрепата за преодоляване на последиците от коронавируса продължава и в момента. Активна за кандидатстване до 20 октомври, включително, е процедурата „Подкрепа на предприятия, регистрирани по Закона за туризма като туроператор или туристически агент, за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“. Предстои отварянето на процедура, насочена към така наречените „малки големи фирми“ - „Подкрепа за малки  предприятия с оборот над 500 000 лв. за преодоляване на икономическите последствия от пандемията COVID-19“. Очаква се прием и по процедура „Адаптиране на дейността на МСП в контекста на COVID-19“.

Същевременно Управляващият орган на ОПИК съобщи на 9 октомври, че въз основа на приетото от Министерски съвет изменение на Националната стратегия за насърчаване на малките и средни предприятия 2014-2020 е подготвена заповед за изменение на Условията за кандидатстване по процедурата, като ще се предвиди възможност за повторно изискване от кандидатите за отстраняване на нередовности по отношение на подадените от тях проектни предложения.

Управляващият орган е предприел необходимите действия за изменение на Условията за кандидатстване по процедурата. Ще бъде увеличен и бюджетът на процедурата от 173 млн. лева на 225 млн. лева като допълнителните 52 млн. лева са осигурени по линия на антикризисните мерки, изпълнявани от Mинистерство на икономиката в подкрепа на ликвидността на микро, малки и средни предприятия, пострадали от извънредната ситуация и от епидемията от СOVID-19. Процедурата по повторно преразглеждане на проектните предложения, за които към момента е установено, че не отговарят на Условията за кандидатстване по процедурата ще стартира през м. октомври като уведомления за отстраняване на нередовности ще се изпращат единствено и само чрез профила на кандидата в ИСУН 2020. Както и досега, екипът на ОИЦ-Видин, ще оказва, в рамките на законовите си правомощия, необходимото съдействие на кандидатите по процедурата.

Областен информационен център–Видин е част от националната мрежа от 27 Областни информационни центрове за популяризиране на Eвропейските структурни и инвестиционни фондове, регламентирана от Закона за управление на средствата от Eвропейските структурни и инвестиционни фондове. Центърът функционира в рамките на проект на община Видин, финансиран от Оперативна програма „Добро управление” 2014-2020 г., съфинансирана от Европейския съюз чрез Европейския социален фонд.

 

За допълнителна информация:

Цветомир Ценков

Експерт „Комуникация, информация и логистика”

Тел: 0879 949 201

E-mail: ts.tsenkov@eufunds.bg

www.eufunds.bg